Gan Levinsky & Escuelita Girls Group

ספרייתגןלוינסקיוהאסקוליטה הם שני ארגונים אשר הפכו עם השנים למרכזים חברתיים משמעותיים לשתי קבוצות של נערות אשר חיות בדרום בת"א. לספרייה מגיעות נערות פליטות ומהגרות ממדיניות אפריקה, ולאסקוליטה נערות להורים מהגרים מאמריקה הלטינית. הנערות פוקדות את כל אחד מהארגונים בקביעות, מספר פעמיים בשבוע וניתן לומר שהוא משמש להם כמסגרת בטוחה, מכילה ומקבלת לאחר שעות הלימודים.
ביולי 2013 פנתה אלינו האמנית לוסיאנה קפלון והציעה לעשות פרויקט משותף לשני הארגונים עם הנערות שמגיעות לכל ארגון. הגשנו יחד איתה בקשה למלגת "אמן בהקהילה" ולשמחתנו הבקשה התקבלה. מנובמבר החלה לוסיאנה לעבוד עם הנערות.

מטרתו של הפרויקט היא לתת מקום לכל אחת מהנערות לבוא לידי ביטוי עצמי דרך כלים אמנותיים, תוך כדי גיבושן של הבנות סביב מטרה קבוצתית משותפת. הקבוצה מעניקה למשתתפות חוויה תומכת ומחזקת, ובמהלך המפגשים מתאפשר לנערות לבחון נושאים ומושגים שונים כמו פרטיות, מגדר, פמיניזם, קהילה, זהות (זהות היברידית אפריקאית/לטינית-ישראלית), המרחב הסובב אותי, הגוף והריקוד כביטוי תרבותי-פוליטי ועוד.
דרך הכלים האמנותיים מצליחה לוסיאנה ליצור קבוצה שפועל יחד כ"צוות הפקה", כשהמטרה הסופית שלהן היא לצלם ולהפיק ווידיאו קליפ אשר משקף את תחומי העניין של הבנות. עבודת הווידיאו שלהן תוצג בתערוכה במרכז לאמנות עכשווית בת"א בחודשי הקיץ. במהלך הפרויקט כל משתתפת בקבוצה מתמקדת בתחום אחר בהפקה: צילום, תאורה, תפאורה, סטיילינג, ריקוד, ארט וכו', זאת על מנת לעודד את הביטוי העצמי של כל אחת מן הנערות בקבוצה ומתן מענה לתחומים שמעניינים ומסקרנים אותה.
בחודשים הראשונים של הפעילות התמקדה הקבוצה ביצירת אמון וסולידריות קבוצתית בין הבנות. בנוסף, נערכו מספר מפגשים וסדנאות עם אמנים מתחומים שונים: גלעד רטמן (סדנת תאורה), יוחאי מטוס (סדנת אמנות רחוב וגרפיטי), הגר אופיר (סדנת סטייליניג ועיצוב תלבושות) ועלמה יצחקי (ציירת, סדנת רישום). בנוסף, ביקרו הבנות במרכז לאמנות עכשווית וצפו ב"דקה דאנס" של להקת המחול בת שבע. המפגשים מתקיימים פעמיים בשבוע ובמהלכן הבנות לומדות ומתרגלות טכניקות בצילום ווידאו/סטילס, ריקוד, כריאוגרפיה, עיצוב תלבושות, רישום ועוד. במהלך המפגשים נחשפות הבנות למגוון רחב של פרקטיקות, במטרה להרחיב ולחשוף אותם לאפשרויות חדשות ודרכים נוספות להבעה עצמית.

Financé par Tel Aviv - קרן בקטנה (January 2015)