עלילות נחלאות

בירושלים כובד ההיסטוריה מסתיר את היומיום. אנו שואפים לחשוף את הנסתר שסביבנו. סיפורים עכשוויים ורלוונטיים של תושבים החיים בנחלאות. את הסיפורים נעבד לסדרה של קומיקסים שיחולקו ברחבי השכונה העיר והארץ.

נחלאות נמצאת במרכז ירושלים, אך עברה שינויים מרחיקי לכת בעשרים השנים האחרונות. מפריפריה של עוני ופשע עברה התחדשות והפכה לאחת מהשכונות האופנתיות בעיר. מאות סיורים מגיעים לשכונה כל ימי השנה, ומספרים על משפחת בנאי, על הבוסתן הספרדי, ועל התנור המרכזי שבו כל השכנות בישלו בשבת את סירי הצ'ולנט והחמין. אך נחלאות של היום עודנה נסתרת מהעין, האם נצטרך לחכות חמישים שנה עד שיספרו על מה שקורה היום? הקרבה לשוק, האדריכלות המיוחדת, מפגש האוכלוסיות, השכנים, הצלילים והטעמים יוצרים מרקם חד פעמי, אוירה יחודית שתופסת את המהות של משהו ישראלי כל כך שאולי פעם עוד תהיה אליו נוסטלגיה.

כיוון שאנו רוצים לספר את הסיפור העכשווי של השכונה הירושלמית נחלאות, אנו נזקקים לכלי נרטיבי חי ובועט –הקומיקס. החוברות מיועדות בראש וראשונה לקריאה של תושבי השכונה והעיר. אנחנו רוצים ליצור בפורמט נגיש ומזמין, שמדבר גם לנוער וגם למבוגרים, ומתקשר עם תרבות הרחוב. כיוון שרוב הקוראים יכירו את הדמויות והמקומות חשוב לנו שהפרוש הויזואלי של המקומות והאנשים יהיה מוכר, אך מאידך יחדש ויתן פרשנות רעננה של הידוע. הפצת הקומיקסים תהיה בסגנון "נער עיתונים". בנקודות מפתח בשכונות ובירושלים יוצב נער/ת עיתונים ויחלק לעוברים ושבים את ה"סיפור החודשי" בחינם, וכן במרכזים קהילתיים ואירועים פתוחים, ברחוב ובשוק, ויעברו בין חברים ומכרים.
לאחר שתושלם הסדרה נדפיס, לסיכום הפרויקט, אוסף של כל הקומיקסים יחדיו בפורמט של ספר בכריכה קשה, אותו נמכור בירושלים, בחנויות קומיקס ברחבי הארץ, וכן באתר האינטרנט שנקים לפרויקט.
במסגרת הפרויקט אנו משתפים פעולה עם מנהל קהילתי לב העיר, ומארגנים מעגל סיפורים חודשי בבית הקפה של המנהל. אנו מחפשים מימון ממקורות כגון מפעל הפיס, הקרן לירושלים, רוח חדשה ועוד.
כמו כן, זהו פרויקט המשך לסדרה קטנה יותר שהתקיימה בשכונת קרית יובל בתמיכת רוח חדשה.
ניתן לראות שניים מתוך רבעיית קומיקסים בקישורים -
http://issuu.com/colorful-courier/docs/story_monster_1/8
http://issuu.com/colorful-courier/docs/story_monster__2/8

Funded by Jerusalem - רוח חדשה (October 2014)