'כנפיים של קרמבו' – טיול סניף אופקים

עפ"י הדירוג החברתי-כלכלי של הלמ"ס שפורסם בשנת 2013, משתייכת אופקים לאשכול השלישי (מתוך עשרה).
העיר סובלת מתת שירותים חברתיים וחינוכיים, במיוחד כאלו שמותאמים לילדים עם צרכים מיוחדים. המצוקות הכלכליות והחברתיות שקיימות ממילא בקרב האוכלוסייה באזור, מועצמות בגין צרכיו של הילד המיוחד והיעדר השירותים עבורו. המשפחות והילדים משוועים למסגרת חברתית כלשהי, בה יוכלו לחוות זמן של כיף וליהנות מחברת בני גילם, עם ובלי צרכים מיוחדים. זהו צורך הכרחי למען התפתחותם הרגשית התקינה של הילדים ולמען ההורים והמשפחות שכורעים תחת הנטל הכלכלי, הפיזי והרגשי.
סניף 'כנפיים של קרמבו' באופקים פועל כבר שלוש שנים. פועלים בו 22 חניכים עם מגוון נכויות (CP, אוטיזם, פיגור ותסמונות שונות), ו-55 בני נוער וצעירים מהעיר ומסביבותיה שממלאים תפקידי חונכים וצוות מוביל.
חברי הסניף מתכנסים לפעילות מדי יום שני אחה"צ במתנ"ס רבין שבעיר (תרומה של הרשות המקומית) ומקיימים בה פעילות במודל קבוצתי משולב בחונכות אישית. רכזי ההדרכה מתכננים ומעבירים את הפעילות לקבוצה כולה, והחונכים מתווכים את הפעילות לחניכים (לכל חניך שני חונכים קבועים). הפעילויות הן בעלות אופי חברתי, חווייתי וחינוכי, כבכל תנועות הנוער. החניכים מגיעים לפעילות ומוחזרים ממנה באמצעות מערכת היסעים מותאמת ומונגשת במימון התנועה.
כל הפעילים, חונכים וחניכים, נדרשים לדמי השתתפות שנתיים סמליים של 200 ₪. התנועה מסבסדת את הפעילים שאין ביכולתם לשלם.
בני הנוער אשר פועלים בסניף כחונכים וכחברי צוות מוביל, בחלקם הינם צעירים אשר נשרו ממערכת החינוך ועובדים במהלך שעות הבוקר, אחרים מוגדרים ע"י הרשויות כ"נוער בסיכון". דרך החיבור שלהם לתנועה, הפעילות בסניף, הקשר עם החניכים ובינם לבין עצמם, מתחברים הצעירים הללו חזרה לקהילה בתוכה הם חיים, חווים נתינה מעצמם והעצמה אישית, לומדים מנהיגות ועשייה חברתית וסופגים ערכים של סובלנות, מעורבות קהילתית ושיוויון. הפעילות שלהם כחונכים, משנה את חייהם ומעשירה אותם במידה שאינה פחותה מזו בה היא משפיעה ותורמת לילדים עם הצרכים המיוחדים.
תקציב הפעילות השנתי של הסניף הוא 172,811 ₪. הוא נשען בעיקר על תרומות ממקורות שונים (גופים עסקיים, תורמים פרטיים וקרנות) הסניף פועל ללא גוף שתומך בו באופן רציף.

Funded by Tel Aviv - קרן בקטנה (January 2015)